onsdag 31 oktober 2012

Jag ska åka till Mexiko i 20 månader!

Så skrev jag på facebook igår och jag tror dem flesta vid detta laget vet varför så jag behöver nog inte förklara mig.

Men idag när jag loggade in på facebook för att ta en pause från tentaplugget så ser man alla dessa nya statusuppdateringar. Här är ett av dem:


Hör upp alla flickor, tjejer och kvinnor som hittills uppdaterat "mystiska" statusuppdateringar gällande eventulla utlandsvistelser i ett X antal månader här på Facebook. Istället för att skriva krypterade statusuppdateringar på facebook så uppmanar jag er och dessutom alla pojkar, killar och män att skänka pengar till bröstcancerfonden, istället för att skriva kryptiska statusuppdateringar på Facebook.

Gör rätt, gör nytta.

Bröstcancerfonden PG: 90 05 91-9
Prostatacancerfonden PG: 90 01 01-7
Barncancerfonden PG: 90 20 90-0
Cancerfonden PG: 901986-0
Köp rosa bandet, alternativt ring/smsa in ditt bidrag.

Och detta är en av dem snälla sorterna.

Jag förstår faktiskt inte vad den stora grejen är som har gjort så alla upprörda? Detta är en kedja som går runt en gång varje år som jag har förstått och det är för att uppmana om bröstcancer fonden och tydligen så är det också det vi har gjort eftersom det är nu så många som skriver arga inlägg på bloggar och på sina facebook statusar. Vi har lyckats sprida ordet tjejer! *klappar mig själv på axlen*
Men sen tycker jag såklart som andra att man nu ska vara så snäll och skänka en liten slant.
Så gå nu in på denna hemsidan för vidare information om hur man gör http://www.brostcancerfonden.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar