tisdag 30 oktober 2012

Rastlös

Det värsta jag tycker med att vara förkyld är inte huvudvärken eller smärtan. Det är rastlösheten jag får, att inte kunna göra något men alla tankar flyger runt om vad man vill eller borde göra. Med hundar också blir det dubbelt så jobbigt, då kommer istället det dåliga samvetet över att man inte tar dem på en långpromenad. Sen när Förkylning börjar släppa, men man inte är riktigt frisk än så kommer det jobbiga med att försöka ta det lugnt. Men all energi som samlats på en stor hög bara exploderar så då tar men en suuuuuper lång promenad med vovvarna, man städar upp all damm och disk som kommit under tiden man vart trött och sen gör man allt jobb (i mitt fall plugg) man inte kunnat göra när man var för sjuk. Och sen lägger man sig ner på kvällen och känner sig som en fisk på torra land som just blivit påkörd av ett tåg. Japp, det är nog det som är värst med mig. Jag är så förbannat rastlös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar