måndag 29 oktober 2012

Min nya chans

Känns som att föra några månader sedan fick jag en chans till ett nytt liv. Eller nytt liv är kanske ett fel sätt att formulera sig på, en chans till att få ett bättre liv är nog ett bättre sätt att säga det på. För den senaste tiden, sen jag flyttade till Halmstad så har allt känts bättre. Jag känner mig lyckligare, nyare och bara nöjd hela tiden. Känns hemskt att skriva så men det är ett faktum, och jag vill inte dölja det. Ibland känns det som att jag skulle kunna stryka dem senaste åren från mitt liv, för det känns som att till 90 % av tiden där var... (raderar allt det negativa från detta blogginlägget)... Men när man tänker efter så var en hel del saker fantastiska, *Kärlek *Vänner *Resor *fester och tänk jag fick till och med känna på hur det var att vara gravid, och jag fick testa på hur det var att jobba med som var mitt dröm yrke och fick sedan lära mig att det var inte så glamoröst som jag trodde. Så att radera så många år från sitt liv är bara dumt. Jag har lärt mig så otroligt mycket som jag kommer dra nytta av i mitt liv. Men just nu ska jag njuta av livet, se till alla goda förutsättningar jag har och leva i nuet. För framtiden och dåtiden sparar jag till senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar