måndag 5 november 2012

STÄDA!

Att vara pedantisk vad som gäller renlighet i min lägenhet och samtidigt vara en student kan skapa problem för mig, speciellt när det är i närheten av en stor tenta!
Sen i fredags lovade jag mig själv att endast prioritera plugget och försöka skjuta undan min pedantiska sida och det har gått jätte bra tills idag när jag kom hem från skolan så fick jag panik när det var ett berg av disk i köket och ett lager av hundhår och grus på golvet (blir mycket sånt med två hundar bara på några få dagar) och 12 kaffemuggar på mitt lilla skrivbord (ja, jag dricker mycket kaffe), men jag hade nog klarat mig bra om det inte var för dem smutsiga, slemmiga hundmat skålarna jag hittade. Kunde dock nöjt mig med att endast diska dem men det gick inte för lagret av disk på diskbänken och skulle jag ändå diska så är det väl lika bra att ta allt på en gång?
En timma senare så sitter jag nu i en skinande ren lägenhet dödstrött. Ni förstår att när jag städar, så städar jag och fort ska det gå så man blir klar fort. Och det tar på krafterna! Nu får jag fösöka att plugga ett tag så inte denna helgen var helt bortkastad. Sen blir det att kolla på favorit serien innan jag somnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar