söndag 4 november 2012

Jag gjorde det!

Jag trodde ett tag där att jag skulle dö, men som tur var överlevde jag och fullföljde springrundan! Och jag absolut älskar den där härliga känslan efteråt så nu blir det nog inga problem med pluggandet resten av dagen.
Men nu är det inte pluggandet jag vill skriva om utan det är en ganska rolig sak som slog mig när jag kom hem och skulle torka av Ellie efter all den leran som konstigt nog dras till mina hundar. Och det är den otroliga skillnaden på mina två hundar, visst dem är två helt olika raser men det är så otroligt mer än så. Exempel, när jag då skulle torka av Ellies tassar och hon står verkligen och plågas och tycker det är det tråkigaste som finns, samtidigt springer Lukas fram och bokstavligt slänger sina tassar på handduken för att få bli torkad. Uppenbart så är Lukas en riktigt stor fjäskis som älskar uppmärksamhet men det förändras helt när jag går och lägger mig i sängen. Då är Lukas mer den som lägger sig lite längre bort och vill helst bli lämnad ifred och Ellie är den som kommer krypandes upp på min mage och fjäskar.
Ganska kul när man väl tänker på vad det är som skiljer dem åt och ännu mer intressant närman tänker på att det är olika tillfällen och tid på dygnet som är annorlunda i deras beteenden.
Natt och Dag
Förstår att du som är den stackar som läser detta tycker det är otroligt tråkigt att läsa om men som sagt denna bloggen handlar inte bara om mig, utan mina hundar är en stor del av den. Speciellt nu när dem är de enda levande varelserna jag träffat om dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar