tisdag 5 februari 2013

Den där känslan

När jag inte gör något, ligger bara framför tvn/ datorn en hel dag ja då blir jag deprimerad! Även om jag är sjuk och vet att det rätta är att ligga här och ta det lugnt så får jag en avsky i hela kroppen och känner mig som en hemsk och dålig människa. Även fast mina hundar är helt fantastiska och har inget emot att ligga och mysa med en sjuk matte så får inget mig på bra humör.

Detta får mig också tänka tillbaka på min lata tonårstid innan hundarna kom in i mitt liv och jag kunde gå runt en hel dag i pyjamas och sitta framför tvn en fin sommardag och njuta av det.
Sen vid 16 års ålder så kom Lukas och livet förändrades stort, han tvingade mig ut i alla väder och jag fick ett mer aktivt liv och nu kan jag inte längre sitta en hel dag och njuta utan dessa hemska tankar.

Så ja att vara sjuk för mig medför inte bara fysisk smärta även psykisk! Vet inte om det är någon sorts tvångssyndrom jag har i huvudet men jobbigt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar