tisdag 5 februari 2013

Sjuk

Vaknade först inatt vid ett tiden av att Lukas stod vid säng kanten (han har börjat med att stå vid sängkanten och gnälla för att be om tillåtelse att hoppa upp) så jag, tjurig som varje gång när han väcker mig ska säga till honom att hoppa upp känner hur halsen har svullnat upp och jag får inte ut ett ljud. Så jag går upp tar en Ipren och hoppas att lite sömn så ska den försvinna tills morgonen. Vaknade tre igen av att jag inte kan svälja, sen kan jag inte somna om igen förens klockan slog fem.
Kl 10 idag vaknade jag igen med sprängande huvudvärk, ben gjorda av spaghetti och oförmåga att svälja.
Har lust att skriva med stor röd text att jag har inte tid att vara sjuk.
Tisdagar är en dag jag ser fram emot då det är vägning på VV och jag ska hjälpa syster. Plus att jag som alltid har massa läsning att göra... Men vem har någonsin tid att vara sjuk? Hoppas bara jag är frisk till torsdag då jag och Ellie ska iväg till Ängelholm för att hälsa på hennes möjliga nya pojkvän. Är väldigt spänd på att få se hennes reaktion av att få hälsa på en fin malle pojk.

Men nu ska jag lägga mig under min filt med en kopp te och försöka läsa lite.

1 kommentar: